måndag 19 juni 2017

Vem tar ansvar för att Angelica tog sitt liv...?!

Vi kände inte varandra särskilt väl. Under en tid för många år sedan hade vi kontakt för att hon var tillsammans med en kompis. 

Sedan dess är vi vänner på facebook. 

För 14 minuter sedan skrev hennes vän Marie följande på hennes tidslinje:

För några månader sedan tog sig ett par jävla svin in hos en vän och våldtog henne brutalt.
Förövarna släpptes pga bristande bevis (?)


Tiden efter den brutala våldtäkten har den ena av männen förföljt henne på olika sätt vilket min vän anmälde flera ggr. 


Polisen gjorde absolut INGENTING.
I lördags tog hon sitt liv.

Detta skrev hon i lördags kväll.


"Våldtäktsoffer!
Ni som inte vill höra -låt bli att läsa!
Han som våldtog mig har fått en chans här i Sverige. 
Han bor i närheten av mig och en kompis till honom var med den kvällen. Allt skedde i mitt eget hem, det ringde på dörren sent på kvällen och jag trodde något hänt min granne som är allvarligt sjuk i cancer men nej... jag blev indragen i sovrummet där han höll fast mig och våldtog mig medan hans kompis stod i hallen. 

Trots anmälan, förhör, rättsmedicinsk undersökning där de fann blåmärken/skador till följd av våldtäkten, gynundersökning som bevisar samma sak, tekniker som funnit bevis i mitt hem m.m så fick jag ändå ett telefonsamtal från polisen på min 30-årsdag att han går fri i brist på bevisning... 😭 

Och, den andra mannen förföljer mig sen den dagen, han söker upp mig både via nätet i olika namn och förföljer mig personligen. Vad gör polisen? -INGET!!"

Fina kämpande Angelica Wiktor jag förstår att du inte orkade mer. Ingen ska behöva gå igenom det du gjorde. Vårt rättssystem har havererat sen länge men jag vet att karma gör sitt.
Vi ses igen 


I kommentarsfältet skrev hon samma dag:

- Det är så oerhört många tjejer/kvinnor som drabbas. Tyvärr är det lite som -"välkomna att ta för er av våra kvinnor i Sverige" -du går fri ändå. 😭😡

Och om rättssystemet:
- Nej, offren får skulden av vad förrövarna skapar! 😡
- Åh nej, förrövarna går lösa utan minsta straff 😡😭

Om kvinnors rätt till trygghet:

- Tydligen inte, vi ska bara finnas där när männen vill -sen skiter rättsväsendets i vilket!

Om att hon har anmält stalkern också:
- Oja, även han är anmäld men polisen gör inget 😭😡

Om att hon samlat och presenterat bevis i tre anmälningar men inte blivit trodd:
- det har jag gjort men inget händer 😭 Och när nu de närmaste tvivlar så ger jag fan snart upp på riktigt!

Och så gjorde hon det! Hon tog sitt liv!

Angelica fyllde 30 år den 13 mars 2017 
Hon bodde i småländska Vittaryd, Ljungby kommun, 
vars polismyndighet tillsammans med gärningsmannen alltså bär ansvar för det som hänt. 

Jag vet inte vad ni känner men jag känner ett inre jävla raseri. 
Måtte fan ta dessa jävla våldtäktsmän!
Och måtte polisen i Vittaryd skämmas ögonen ur sig!


Vila i frid Angelica!


Läs också:

Anmälningar om våldtäkter och våldtäktsförsök har ökat med 16 procent under årets fem första månader, till 2 224 anmälningar per den sista maj. Det framgår av siffror som SvD begärt ut från Polisen.

Vad är det för fel på somliga män?!
Och på samhället som låter dem hållas!

3 kommentarer:

  1. This is why in Poland we have voted for goverment which refuses rapefugees come in. You can call us nazis, you can call us facists... But I feel safe in my country and there is no need to worry about my GF walking back home late night...

    SvaraRadera